Helyszínelés. A petíció utóélete

Egy hete folyik a legújabb digitális lincselés, és minden erőmmel arra koncentrálok, hogy ne vonja el a figyelmemet a munkától, nagyon sok fontos feladat van most. Elszántan készülök a törökországi riportútra, ez alatt az egy hét alatt kellett újra írnom egy elemzést a dráMÁzat nyertes szövegeiről a Jétáktérnek, Vajda Mihály életműkiadásáról is tartoztam egy szöveggel a Kalligramnak. (Elnéztem a dátumot, rohamléptekben le kellett adnom valamit, amiről azt hittem, egy hónap múlva esedékes). Szóval nincs idő a petícióra.

Ami egyébként médiaszociológiailag érdekes, izgalmas, ami történik. És valamikor, nyugodt körülmények között feldolgozandó. Túl a digitális közállapotokon pedig fontos, hogy végre megmozdult a hónapok, évek óta halódó erdélyi magyar publicisztikai mezőny. Egy témáról többen mondják el a véleményüket, vitatkoznak az emberek.. Ki gondolta volna, hogy egy ilyen cirkusz kell ehhez? Most összegyűjtöm a linkeket, a dokumentálás érdekében ide. Minden további kommentár nélkül.

 

Kik is az "erdélyi magyarság legnagyobb ellenségei" - Bakk Dávid Tímea, Transindex

"Zengő érc és pengő cimbalom". Kirekesztősdi - Zsigmond Csilla, Transindex

Mi ez az új idegrángás az új Parászka Borókás balhé miatt? - Kelemen Attila Ármin, Transindex

Elegünk van Adyból! - Szilágyi Aladár, Erdélyi Riport

Kérdések egy petícióhoz. Nyílt levél Ferencz Zsombornak. - Tasnádi-Sáhy Péter, Erdélyi Riport

Homo homini - Ady András, Erdélyi Riport

De gustibus - Farkas István

Az a vénd f sz volnék. - Szilágyi Aladár, Erdélyi Riport

Akkor én is magyarellenes vagyok - Molnár Bálint, Kolozsvári Szalonna

Vigyázat, megpetitionálnak! - Magyari Nándor László

Petícióval ássuk sírját a szabadságnak? - Felcser V. Örs

Véleményszabadság - Sarány István, Hargita Népe

Parászkától nem látni az erdőt - itthon.ma, RBM

Elítéljük a Parászka elleni petíciót - vasarhely.ro

 

ps. a listát bővítem, ha újabb írásról szerzek tudomást.